예술적 동영상 렌더링을 위한 템플릿 기반 노이즈 생성기법
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.06
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 2호
ㆍ저자명 : 양희경, 민경하
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 관련 연구 2.1 Procedural noise 2.2 Blue noise 2.3 광학적 흐름(optical flow) 2.4 3차원 정보 2.5 기타 연구 3. 시간적, 공간적으로 일관성 있는 노이즈 생성 방법 3.1 에일리어싱을 해결하기 위한 다트 던지기와 텍스처 커버리지 혼합 기법 3.2 밝기 일관성 유지를 위한 지역적 리컬시브필터링 기법 4. 결과 5. 결론 및 향후연구 참고문헌
영어 초록
In this paper, we present a noise generation algorithm for producing artistic styles on video. Our algorithm is constructed based on a template to preserve the coherence of the artistic styles between the frames of video. We generate noise in the coordinate defined by the templates and apply texture coverage scheme to control the coherence of the noise distribution. For the coherence of the regions outside the templates, we design local recursive filters.
참고 자료
없음
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