온라인을 통한 소설 교육 학습 모델: EDGE 학습 모델 설계를 중심으로
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.06
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 2호
ㆍ저자명 : 이명랑
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 관련 연구 2.1. 문학 교육의 개념과 특징 2.2 온라인 교육의 개념과 특징 2.3 관련 연구 동향 3. 온라인을 통한 소설 교육 학습 모델:EDGE(E-learning Design for Go through Effectively a novel on literature class, EDGE) 학습 모델 설계 3.1 사이버대학 문학 관련 강의 공간의 실제 운영 사례 3.2 EDGE 학습 모델의 설정 3.3 EDGE 학습 모델의 설계 4. EDGE 학습 모델의 운영 4.1 운영 사례 4.2 운영 후 효과 5. 결론 및 향후 연구과제 참고 문헌
영어 초록
From the end of 2000, the era of full-fledged remote college education has opened and online education is evolving rapidly. However, the liberal literary education takes place in cyberspace university level, in most cases, is staying general education. In this paper, we designed EDGE (E-learning Design for Go through effectively a novel on literature class, EDGE) learning model to teach novel using the characteristics of literary education and online education. EDGE learning model proposed in this paper, students can hosts lecture spaces to get in-depth understanding of the literature, can have a variety of literary experience and can interact each other actively. Future research includes developing unique online teaching type which enables literature concept delivering and teaching creative writing simultaneously.
참고 자료
없음
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