게임기술을 응용한 인터렉티브 게임 무비 개발 방안
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.06
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 2호
ㆍ저자명 : 김성현, 이원형
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 관련 작품 및 연구사례 2.1 게임으로서의 인터렉티브 무비 2.2 연구 및 영화로서의 인터렉티브 무비 3. 동작인식을 이용한 인터렉티브 무비설계 및 제언 3.1 새로운 인터렉티브 무비 시스템 개발의 목적 4. 결론 및 향후 연구과제 감사의 글 참고문헌
영어 초록
In this paper, we present a new method for interactive movie that can be automated running without any coordinator. The presented method can also be automated and same effect as an experimental short film. Movie content is developed using interaction with motion recognition system and plots that require attention for more intensively and interest. In addition to a simple questions was conducted before and after watching contents for determine the effects of movie content and reaction of viewers. Through the interactive movie content has been investigated.
참고 자료
없음
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