플레이어 캐릭터의 상호작용적 게임 플레이를 위한 공간유지법칙
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.06
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 2호
ㆍ저자명 : 이동은
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 이론적 고찰 3. 플레이어 캐릭터의 게임 플레이를 지배하는 공간유지법칙 3.1 치명거리 3.2 도주/추격 거리 3.3 인터랙션 거리 3.4 호위 관계 거리 4. 결론 참고문헌
영어 초록
MMORPG Gameplay is based in a Law of Spatial Maintenance. There are 4 distance types - critical distance, flight/chase distance, interaction distance, and escort distance- according to the interaction object’s types and goals. These distance are related that the player appreciates and recognizes the game space. This study is significant in the sense that it is the cornerstone of finding in gameplay's essence.
참고 자료
없음
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