• LF몰 이벤트
  • 파일시티 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

1930년대 상해의 모던[摩登] 여성 이미지 — 시각화된 복제미술을 중심으로

(주)코리아스칼라
최초 등록일
2016.04.02
최종 저작일
2006.12
17페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 5,100원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국미술이론학회 수록지정보 : 미술이론과 현장 / 4권
저자명 : 문정희

목차

Ⅰ. 前語
Ⅱ. 새로운 기법과 기술의 복제미술
Ⅲ. 상해 신흥 여성 문화로서‘모던’풍조
Ⅳ. 모던시대의 유행과 회화
Ⅴ. 結語
참고문헌
Abstract

영어 초록

The term ‘modern’, in broader sense, refers to the concepts like modernity,modernization, modernism and the like, which came from Westernization impling therecognition of indigenous culture as being inferior to Western culture by comparison alongwith the expanded influences of the Empire of Japan. These concepts, however, ratherthan evolving from Western standards, came into being as a form of civilization led byJapan which had already tasted the fruits of modernization by 1920s. Since 1920s, the policy of, so-called, reconstructing Asian countries by Japan came tocreate eastern way of modernism, as a new East Asian trend mainly revealed in Chinawhich was against colonization after Japan’s invasion and conquest of Manchuria.Therefore, Eastern‘modern’unlike Western one could be understood in the widespreadterminology,‘Modern(摩登)’in Shanghai, reflecting consciousness like‘Fashion’or‘Trend’in female images on a variety of visual media. By 1930s it was the most notablethat‘modern’was accepted as something similar with‘Fashion’, or‘Trend’in socio-cultural contexts. These atmosphere had led commercial arts to enable to communicatewith the public in a great deal of supports and success in Shanghai which was widelyregarded as the citadel for the inflow of Western culture, among which transformations infemale images were remarkable as a representative form of culture. It is also remarkablethat‘historical modernity’transforming from the feudal age to modern society wasconsidered a synchronic modernity, and nationalism was regarded as a sort of beingmodern, while involved in the newly-changed female images as a fashion mode. Changes in fashion including hair style in Shanghai by 1930s, as a way ofexpressions showing what was modern through commercial artistic productions, wereeasily noticed in visual media as an outlet of modern women’s inner desire revealing theirpursuit for new mode of life in metropolitan cities. As a characteristic of the time creating anew code of visual female images, it is notable that there existed another form of‘modern’satisfying socio-cultural needs of the general public seeking for being‘modern’.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

코리아스칼라는 정직과 신뢰를 기반으로 학술단체 발전에 도움을 드리고자 하는 기업입니다. 본 사는 본 사가 자체 개발한 솔루션을 통하여 보다 효율적인 업무 관리 뿐만 아니라, 학술지의 데이터베이스화, ARCHIVE를 돕습니다. 본 사의 One Stop Service를 통해 국제적인 학술단체로 함께 도약 할 수 있다고 믿습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)코리아스칼라와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
1930년대 상해의 모던[摩登] 여성 이미지 — 시각화된 복제미술을 중심으로
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업