* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 29권 / 3호
ㆍ저자명 : 이승욱
ㆍ저자명 : 이승욱
목차
ABSTRACT1. 서론
2. 관련 기술
3. 감정인지 플랫폼 설계
4. 상황인식 감성 프로세스 모델
5. 결론
참고문헌
영어 초록
This study was established the foundation with the expressing method on the context awareness platform by using Sensor of the Smart Phone(SP). The data were used for expressing emotions with different SP. The emotion of SP was influenced with the changing of the several variables generating real time and were determined by interacting a mix of emotion depending on the intensity and causality. First, the SP platform was analyzed, which constituted the situational awareness process that can express emotions. Second, a mathematical model for expressing emotion through the SP event design. Third, when SP have to acknowledge, assess, and respond to the current situation, emotional system is the situation immediately. The user's SP has sense as digitalized data and analysis of data on various sensors. In the point of this article, it was limited that building a two-dimensional table was established by cognitive evaluation, internal emotional state of structural regularities, and using the POMDP model number of the emotional state. In order to influence the emotional perception, the range of influence was limited. Using the tree structure of the way HSVI, the computed time was minimal for matrix operations. Last, the compensation policies were interlocked with the blood type. Designed in advance for optimum algorithms derive scenarios. Using the proposed processing methods, digitized data were applied with SP sensor information. To determine whether the right set of circumstances in order to express appropriate emotion, it was established with the numerical system.참고 자료
없음"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
- 카지노 서비스를 위한 S2S 표준 프로토콜 설계: 고객정보 시스템 구축 사례7페이지
- 인터랙티브 동화 콘텐츠에서 유저 인터페이스의 최소화 문제에 대한 고찰8페이지
- 밸런싱을 고려한 RPG 게임에서의 플레이어의 스킬 커스터마이징6페이지
- 라이프로깅 애플리케이션에서의 펀웨어 요소7페이지
- 아동의 창의성 향상을 위한 컴퓨터기반의 종이접기 게임 개발9페이지
- 가족기능이 아동의 인터넷 사용에 미치는 영향12페이지
- 인-게임 액션 자동화에 따른 행위 모달리티 변화 분석 - 국내 모바일 역할수행 게임을 중심으로 -10페이지
- ADHD 아동의 읽기, 행동조절능력 향상을 위한 콘텐츠 디자인9페이지
- 다중 스케일 복셀화에 기반한 표면 모델 추상화 기법8페이지
- HDRI를 이용한 Unity 환경 기반의 셰이더 애셋 생성 시스템7페이지