실시간 온라인 게임을 위한 광대역 멀티레이어망에서의 신속한 복구 방안
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.06
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 2호
ㆍ저자명 : 신동근, 김현규, 조양현
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 멀티레이어 망 2.1 멀티레이어 망의 개요 및 모델 2.2 멀티레이어 망에서의 장애 복구 과정 2.3 멀티레이어 망에서의 북구 시간 3. 멀티레이어 망에서의 제안한 복구 메커니즘 모델 및 계정 4. TE 기반 VA-PCE에 대한 성능 평가 5. 결론 감사의 글 참고문헌
영어 초록
On the ultra-high speed broadband internet network transferring the massive multi-media data, the rapid restoration is very important. The online game industry is also fast growing with supporting of the real-time online network game. The online traffic on the internet network is steadily increasing. The optical based broadband convergence network provides these kinds of services. It is a form of multilayer network which loads the IP traffic on the lower optical DWDM. The failure of the link and node on this kind of network causes the significant loss of data. To solve this kind of problem, the new approach over the conventional one is necessary. It turned out to be its failure recovery thirty-five percent faster
참고 자료
없음
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