게임 UCC 동영상 관리를 이한 서버 사이드 기반 코덱 자동변환 시스템 개발
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2009.03
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 16권
ㆍ저자명 : 배재환
목차
요 약 ABSTRACT Ⅰ. 서 론 II. 게임 UCC의 개요 2.1 게임 UCC 영상의 현황 Ⅲ. 동영상 포맷 및 코덱 기술 3.1 동영상 포맷 종류 3.2 영상 코덱 기술 현황 Ⅳ. 시스템 설계 및 구현 4.1 시스템 설계 4.2 시스템 구현 Ⅴ. 결론 참고문헌
영어 초록
The UCC (User Created Contents) culture has evolved through the game. Video sites Photo specialized UCC the UCC, real-time broadcasting, such as flash-based discusses a range of the UCC. This phenomenon is not an exception in the game too. Games, especially the 'Mercy nima (Machinima)' the words evolved as a form of one of our shows in the UCC. Games like this are a lot of video UCC and the service model, but efficient video content for the service based on the server side of the codec is not much research on automation technology. In this paper in order to improve the server-side based on the automatic translation system, has developed a codec, video game technology in the future will have to contribute to the development of the UCC.
참고 자료
없음
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