Emotiv Case Study
- 최초 등록일
- 2016.07.12
- 최종 저작일
- 2016.03
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목차
없음
본문내용
2. If Emotiv manager to convince one of the console makers in time for a fall 2008 debut, what marketing strategy (in terms of price, channel, consumer promotions, etc.) Would best facilitate rapid adoption? How about if EPOC is only PC enabled?
1) Product 전략 – 품목다양성, 품질, 디자인, 특징, 부가서비스 등에 집중.
특징
- The 1st working prototype of “Brain Wave Detector”
- 생각을 기기와 연동시켜 실제 현실을 모방하도록 구현하는 Device
적합성
- 3개의 Console Maker 중 Sony 의 우수한 기계적 장점/Spec 과 Emotiv 의 기술력의 적합성
- 우수한 기계적인 Spec으로 새로운 경험을 보다 쉽고 편리하게 User에게 전달 가능하도록 함.
- 기본적인 핵심 속성에 충실함.
품목다양성
- 단독상품 : EPOC 단독
- 기능분리상품 : EPOClite
- 번들 상품 : EPOC와 게임과 패키지 상품화
(ex. Wishi Washi, Dance Dance Revolution)
<중 략>
The Vision:
“A World where we all have headsets on all the time, doors open when we approach them because our brain generates a signal that is received by the sensor on the door; entertainment medium modifies or proposes appropriate content; ads are served that best fit the type of products you are thinking about. Ultimate way to interface with the digital world.”
참고 자료
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