아동중심 놀이치료를 위한 터치스크린 기반 게임콘텐츠 개발
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.06
- 7페이지/ 어도비 PDF
- 가격 4,000원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 2호
ㆍ저자명 : 김동조
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 관련연구 2.1 아동발달의 이해와 아동문제 2.2 아동중심 심리치료 2.3 아동중심 놀이치료의 중요성 3. 게임콘텐츠 개발 3.1 콘텐츠의 설계 및 구성 3.2 낙서 캐릭터의 인터랙션 3.3 저작도구 화면 설계 3.4 게임 콘텐츠 기술구성 3.5 구현 4. 결론 감사의 글 참고문헌
영어 초록
In this rapidly changing modern society. children are suffering from many psychological issues from complex and various stresses. To address this issue. child-centered play psychotherapy has been emerged as a social interest and the importance is arises. This thesis is for introducing developed game contents for Child-centered play psychotherapy considering features of children in their developmental processes. with this, application of child-centered play psychotherapy as a medium and realization of game contents where children can play on touch screen are introduced to induce better remedial performance. Furthermore, it will guide a measure for application of child education.
참고 자료
없음
"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
더보기 (5/10)