RPG 게임 배경 콘텐츠 제작 과정에 관한 연구
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 27권 / 1호
ㆍ저자명 : 주헌식
ㆍ저자명 : 주헌식
목차
ABSTRACT1. 서론
2. 게임 산업 관련 연구
2.1 국내 게임 시장 규모와 트랜드
2.2 세계 게임 시장 규모와 트랜드
3. RPG 게임 배경 그래픽
3.1 게임 배경 그래픽 이해
3.2. 게임 배경 장르 이해
3.3 게임 배경 그래픽 콘텐츠 제작 이해
3.4 롤 플레잉 게임(RPG) 분류
4. 게임 배경 콘텐츠 제작
4.1 게임 배경 콘텐츠 제작 고려 사항
4.2 게임 배경 제작
4.3 RPG 던전(Dungeon) 게임 사례 분석
5. 결론
참고문헌
영어 초록
This study proposed game background content production according to game genre characteristics. Above all, this study classified game background characteristics according to game genre for game background production. Game background intuitively displays a whole game and interfaces with game players. Game background is the player’s space significantly important because it gives interest and immersion of the game to the player. This study analyzed Dungeon background content production for online game PRG genre. For production of Dungeon game background contents, it is necessary to consider periodic, cultural, historical, artificial, virtual, environmental elements including periodic backgrounds and fantasy elements as background environment set elements. And it is necessary to collect related materials, establish content images, and actualize them. After completing establishment and actualization, it is necessary to finish background work by producing 3D contents based on the original picture. This study produced 2D Dungeon background contents with Photoshop and 3D with MAX, resulting in satisfactory production. From the results of analyzing Dungeon game background contents, it was found that most of content production was conducted under dark and fantasy tones with the sense of medieval weights. For future studies, it is needed to research content production with regard to various genre backgrounds and for high quality background content production.참고 자료
없음"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
- MapReduce 기술을 이용한 게임 로그 데이터 분석 기법7페이지
- 스마트폰 중독 연구와 치료를 위한 사용량 측정 및 지속 관리 시스템8페이지
- 디지털 영상매체와 게임 콘텐츠를 활용한 상호문화교육 교수-학습 프로그램 개발의 필요성에 대한 이론적..9페이지
- 실외 게임용 증강현실 서비스를 위한 실시간 지역 정보 매칭8페이지
- 융합형게임 콘텐츠의 생태계 계층별 요소 및 영향력 분석7페이지
- 여성게이머의 특성에 관한 연구 - 20대 여성을 중심으로12페이지
- 모바일 단말기에서 2D 게임 스프라이트 애니메이션 데이터 압축을 위한 유사 비손실 부호화 기법8페이지
- Development of ICT Utilization Ability Measuring Instru..8페이지
- 초점 지시 RGBD 비디오 스타일화 방법7페이지
- 게임물 등급분류 결정의 취소에 관한 연구10페이지