웹보드게임 1일 10만원규제한도의 문제점에 대한 연구
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 3호
ㆍ저자명 : 이승훈
ㆍ저자명 : 이승훈
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 게임개발과 게임규제의 적용 2.1 게임세계와 실세계 2.2 게임세계와 게임규제의 위치 2.3 게임규제 구현의 난이도 3. 규제 적용 대상 범위의 불명확성 3.1 개발자 대상 설문(1) 베팅·배당의 의미 3.2 개발자 대상 설문(2) 규제의 적용 단위 4. 1일 10만원 규제한도의 문제점 4.1 규제의 취지와 예상 부작용 4.2 10만원 ‘감소’의 의미 관련 상반된 해석 4.3 개발자 대상 설문(3) 10만원 감소의 의미 4.4 규제의 타당성 없거나 오히려 규제 취지 역행 5. 규제 구현을 위한 높은 비용 5.1 비용 측면에서의 규제 구현 불가능성 5.2 10만원 기준의 구현과 규제 구현 비용 5.3 불명확성으로 인한 규제 구현 비용의 폭증 6. 결론 감사의 글 참고문헌영어 초록
In general, a wagering is deemed a form of gambling when it has the element of betting on properties. Also, any game that leads to financial loss or gain based on its outcome is also interpreted as a form of gambling. However, what if there is no loss or gain of profit in property? In Korea, this kind of non gambling game is widely called Web Board Game. In recent years, Korea’s game industry has become the new engine for economic growth and positioned itself as the symbol of a successful cultural content. However, despite all this, the popular media has accused game as the cause of gambling. And every year the government is coming out with new regulations that woule be seriously affecting the whole game industry and game developer's life. The most recent regulations are coming from Amendments of Game Industry Promotion Act's Implementing Ordinance in the year of 2013. This study examines and tests the Problem of "webboard-game's daily limit regulation" which is known as the most difficult for developers to materialize from these 2013 years amendments of regulations. And it shows the effectiveness and provides an alternative direction for game development.참고 자료
없음"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
- 비즈니스 모델로서의 간접충전의 법적 성격17페이지
- 게임법상 등급분류거부제도의 위헌성에 대한 연구10페이지
- 한-중 웹보드게임산업경쟁력 비교연구8페이지
- 웹보드 게임 매회 본인인증 규제안에 대한 헌법적 검토9페이지
- 온라인게임 자동진행 금지 규제에 대한 검토13페이지
- 게임이용 상대방 선택금지 규제가 개발 및 이용에 미치는 영향에 관한 연구7페이지
- 웹보드 게임에서의 1회 베팅한도 규제에 대한 검토10페이지
- 게임물 이용금액 제한의 법률 문제10페이지
- H-Anim 국제표준을 이용한 게임 캐릭터 모델링 및 애니메이션 생성 방법11페이지
- 게임의 기능성에 대한 연구 - 아동의 창의성 및 공동체의식을 중심으로-7페이지