H-Anim 국제표준을 이용한 게임 캐릭터 모델링 및 애니메이션 생성 방법
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.09
- 11페이지/ 어도비 PDF
- 가격 4,200원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 3호
ㆍ저자명 : 정철희, 이민주, 이명원
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. H-Anim 모델링 데이터 형식 3. H-Anim 애니메이션 데이터 정의 4. 호환성 있는 H-Anim 형식의 게임 캐릭터 생성 방법 4.1 H-Anim 캐릭터 제작 4.2 H-Anim X3D 변환 알고리즘 5. 실험 및 결과 6. 결론 감사의 글 참고문헌
영어 초록
The international standard of ISO/IEC 19774 H-Anim (Humanoid Animation) defines the hierarchical structure and modeling data of a human for the generation of human animation. A common character data format is necessary in order to share and exchange characters between different applications, including gaming applications. H-Anim can be used for this purpose, and is progressing towards further standardization of new functionalities. This paper describes the modeling and animation method of a game character based on H-Anim using a general graphics tool. It also describes an algorithm to convert from H-Anim WRL, the output file generated by the general graphics tool, to H-Anim X3D based on the H-Anim specification. In addition, an experiment is described that shows compatibility of the designed H-Anim character with a general X3D browser. General behavior animations applied directly to the H-Anim character are also included.
참고 자료
없음
"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
더보기 (5/10)