• 파일시티 이벤트
  • LF몰 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

The Iceman Cometh

*종*
개인인증판매자스토어
최초 등록일
2008.01.11
최종 저작일
1997.06
6페이지/워드파일 MS 워드
가격 1,000원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

소개글

The Iceman Cometh by Eugene O`Neill is a forceful drama of the human bond disillusioned and betrayed. The motifs of betrayal and disillusionment are presented in the play as the condition of human relations and human life itself. Every man goes through some painful and somewhat bloody experience of betrayals in course of life, whether in the private realm of family or in the public realm of society, and this play portrays how (s)he, as the very betrayer and hence destroyer of human relationship as well as the betrayed and destroyed, copes with the experience. It is presented as the life-death battle of the man in the God-less modern world, in which (s)he hovers between illusion and reality, between life and death, to reach beyond disillusionment and betrayal and hence to survive. In that respect, it is the question of what humanity is, I argue, that O’Neill brings home to the audience in The Iceman Cometh.

목차

없음

본문내용

The survival battle of the play is subtly complicated by the layers of biographical, allegorical/symbolic, and biblical implications, as found in the dramatic devices of characterization and setting of the play, and in its theatrical language itself as well. In this essay, I will shortly point out the multilayered implications of the play, and then I will show how they embody and dramatize the theme of the human bond at crisis.
First, the biographical facts regarding O’Neill’s traumatic experience in 1912 are permeated in the skeptical frame of the play. They also make it possible for the audience to view the human bond at crisis within the basic relations of a family. O’Neill’s stay at the New York slum with derelicts and misfits in that year is closely related with the basic setting of place and time and the characterization of the play. Act One starts with the following novelistic scene description: “The back room and a section of the bar of Harry Hope’s saloon on an early morning in summer, 1912” (Act I, 619). “The back room” of a bar refers to the last ditch, the cul-de-sac, into which the social outcasts are driven. And O’Neill’s attempted suicide of 1912 is the clue to understand the pervading sense of death and despair of the play. Indeed, most of the characters in The Iceman Cometh are worn-out refugees who escape from reality and resort to alcohol for illusion, and they form a family of Harry’s, the same lodgers of a house.

참고 자료

O`Neill, Eugene. The Iceman Cometh. Selected Plays of Eugene O`Neill. New York:
Random House, 1967.
*종*
판매자 유형Bronze개인인증

주의사항

저작권 자료의 정보 및 내용의 진실성에 대하여 해피캠퍼스는 보증하지 않으며, 해당 정보 및 게시물 저작권과 기타 법적 책임은 자료 등록자에게 있습니다.
자료 및 게시물 내용의 불법적 이용, 무단 전재∙배포는 금지되어 있습니다.
저작권침해, 명예훼손 등 분쟁 요소 발견 시 고객센터의 저작권침해 신고센터를 이용해 주시기 바랍니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

찾던 자료가 아닌가요?아래 자료들 중 찾던 자료가 있는지 확인해보세요

더보기
최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
The Iceman Cometh
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
AI 챗봇
2024년 05월 09일 목요일
AI 챗봇
안녕하세요. 해피캠퍼스 AI 챗봇입니다. 무엇이 궁금하신가요?
8:28 오후
New

24시간 응대가능한
AI 챗봇이 런칭되었습니다. 닫기