자연계와 초자연계의 만남: 『유리창에 새겨진 글자들』 연구
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2016.12
- 23페이지/ 어도비 PDF
- 가격 6,000원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국예이츠학회
ㆍ수록지정보 : The Yeats Journal of Korea / 51권
ㆍ저자명 : 윤기호
한국어 초록
예이츠는 인생과 예술에서 인간의 조건을 초자연계와 관련지어 정의하고, 인간의 가장 중요한 경험은 초자연적 실재를 경험하는 것이라는 소신을 연극에 적 용하려고 노력했다. 따라서 그의 연극적 과제는 어떻게 초자연적인 존재를 관객이 이 해할 수 있도록 무대 위에 올리는가 하는 것이었다.
영어 초록
Yeats has believed that the most serious subject for the drama is to experience the supernatural reality. And his dramatic task is to solve the problem of how to make supernatural a central element of the drama and to find a dramatic form that suits a living stage. His solution in The Words upon the Window-Pane is to adopt the methods of realism and the device of the séance, at which spirits of the dead communicate with the living. The conventions of the séance make the intrusion of the supernatural much more acceptable to a modern audience than the spontaneous and abstract apparitions in Yeats’s other plays. Through surface realism, Yeats attempts to penetrate the nation’s spiritual being at the Swift’s century when there is still hope for national greatness by assuming a mask. Yeats thinks of the intellect and aristocracy modeled on Roman ideals as the best mask for a nation falling into the decay of a historical cycle’s end. This play is one of Yeats’s finest plays and shows how well he is able to refine and adapt his typical theme to the modern stage.
참고 자료
없음
"The Yeats Journal of Korea"의 다른 논문
더보기 (5/10)