Youth Activities for Preventing Internet Game Addiction
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2018.03
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 31권 / 1호
ㆍ저자명 : Ryu, Jin-A
목차
ABSTRACT
1. Introduction
2. Youth activity to prevent gameaddiction
2.1 Youth Activity Policies
2.2 Prevention of game addiction throughclub activities
3. Conclusion
Reference
한국어 초록
본 연구는 청소년의 인터넷 게임 중독을 원인을 조사하여 예방하기위한 청소년 활동 응용을 제안하고 현재의 정책과 내용 및 클럽 활동을 탐구하여 다양한 청소년 활동의 활성화에 대해 논의했다. 청소년의 자발적 참여는 청소년의 필요, 재능 및 직업 탐구 등 다양한 현장 기반 활동을 통해 활성화됩니다. 청소년의 인터넷 게임 중독은 가상 세계에서 인터넷 게임에 빠져드는 실제 활동에 관심과 동기를 부여함으로써 잠재력을 개발하 는 것을 선호하는 것을 막을 수 있습니다.
영어 초록
This study suggested adolescent activity application to prevent adolescents' internet game addiction based on investigating causes, and discussed invigoration of various adolescent activities from exploring current policies and contents, and club activities. Adolescent's voluntary participation is revitalized from various field-based activities considered adolescents' needs, talents and career explorations, and so on. Adolescents' internet game addiction could be prevented prefer developing their potentials by getting interests and motives in real world activities to be immersed in internet games in virtual world.
참고 자료
없음
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