3D 프린팅을 활용한 보드게임 현황 분석과 서비스 모델 연구
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2014.03
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 27권 / 1호
ㆍ저자명 : 정형후, Soon Chul Kwon, Seung Hyun Lee
목차
ABSTRACT
1. 서론
2. 보급형 3D 프린터
2.1 보급형 3D 프린터의 방식
2.2 보급형 3D 프린터의 재질
2.3 3D 프린터 제작 순서
2.4 국내외 시장규모
3. 보급형 3D 프린트를 활용한 보드게임 서비스 연구
3.1 보드게임과 3D 프린터의 융합
3.2 현황 분석
3.3. 제안하는 서비스 모델
4. 결론
감사의글
참고문헌
영어 초록
Popular 3D printers as a new industrial revolution attract public attention. 3D printing will radically convergence many of the business models that companies take for granted today. And recently they were trying to convergence with the game industry. In this respect, this study is designed to figure out the current situations of board game and to suggest its convergence service model. To achieve this, this paper is to analyse board game cases of domestic and foreign relate to 3D printing. Finally, we suggest new service model to make on-off line contents of board game industry using 3D printing.
참고 자료
없음
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