게임 콘텐츠 개발을 위한 손금 인식 기술 연구
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.12
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 4호
ㆍ저자명 : 장진범, 임영상, 유일환, 황동연, 민경하
목차
ABSTRACT
1. 서론
2. 손금 정보 추출 방법
2.1 수상학과 손금 감정에 대한 연구
2.2 손금 인식 시스템
2.3 제안 시스템 순서
3. 손 영역 추출 및 영상 전처리
3.1 손바닥 영역 검출 및 추출
3.2 특징 추출을 위한 전처리
4. 손금 추출 및 분석
4.1 손금 추출 템플릿 구축
4.2 직선 성분 검출 및 세선화
4.3 손금 정보 추출 및 분석
5. 구현 및 결과분석
6. 결론 및 향후 연구 방향
감사의 글
참고문헌
영어 초록
We present a palm recognition system that can be used for developing an interactive amusement including game contents. The first step of our system is to capture palm photographs using web camera and to extract hand region using YCbCr color transformation and the active contour model. In the second, we build a template that formulates the conditions for recognizing palm lines. We apply Hough transform to the hand region to extract line information and match the extracted lines with the template to recognize palm lines. We further build a series of fortunetelling stories that match the shape and organization of palm lines to complete the amusement system based on palm recognition.
참고 자료
없음
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