키넥트 깊이 정보와 DSLR을 이용한 고해상도 3D 객체 생성
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- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2013.03
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 26권 / 1호
ㆍ저자명 : 권순철, 이승진, 손광철, 정영후, 이승현
목차
ABSTRACT 1. 서론 2. 고해상도 깊이 정보 획득 2.1 키넥트 캘리브레이션 2.2 키넥트, DSLR 정합에 의한 고해상도 깊이맵 생성 2.3 깊이 정보 정제 3. 3D 객체 생성 3.1 삼각 메쉬 모델 생성 3.2 메쉬 모델링에 의한 객체 3D 생성 4. 결론 감사의 글 참고문헌
영어 초록
We generated a high resolution 3D object using a commercial DSLR camera and the low depth information of Kinect. High resolution depth map was obtained through camera calibration between the DSLR and Kinect sensor. 3D mesh model was created by the high resolution depth information and mapped with RGB color value. The experimental result showed that it is possible to create high resolution 3D object from the depth camera. This paper is expected to be applied to reality game graphic.
참고 자료
없음
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