기능성 게임을 위한 게임 효과 고찰
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2009.03
- 9페이지/ 어도비 PDF
- 가격 4,000원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 16권
ㆍ저자명 : 조성호, 정재범, 최문기
목차
요 약 ABSTRACT I. 서론 II. 게임의 부정적 영향 Ⅲ. 기능성 게임에 대한 연구 3.1. 기능성 게임 적용 연구 3.2. 모델링을 이용한 연구 3.3. 실험을 이용한 연구 3.4. 생리적 반응을 이용한 연구 3.5. 표준화 연구 Ⅳ. 결론 참고문헌
영어 초록
A game is a structured activity, usually undertaken for enjoyment, which is distinct from work. A serious game is developed with game technology for a primary purpose other than pure entertainment. The researches for game are executed in several science filed such as computer science, cognitive science, social science and etc. In this paper, we attempt to investigate the researches and theories for games to achieve the effectiveness of games. This paper gives a guide to serious game researchers and developer from a analysis of previous researches of video games.
참고 자료
없음
"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
더보기 (5/10)