초, 중등 정규교육과정을 반영한 스마트 스쿨 콘텐츠 연구 : 지 렛대의 원리 이해를 위한 교육 어플리케이션 개발을 중심으로
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2015.03
- 10페이지/ 어도비 PDF
- 가격 4,000원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 28권 / 1호
ㆍ저자명 : 김건수, 오규환, 이우석
목차
ABSTRACT
1. 서론
2. 연구의 범위와 방법
3. 초, 중등 정규 교육과정 분석
4. 국내/외 관련 교육 콘텐츠의 사례 분석
5. 정규 교육 과정을 반영한 지렛대의 이해 앱 개발
6. 결론
참고문헌
영어 초록
Smart Education strives to become one of the goals of current Korean education, and is a prominent core keyword. A major consideration for smart content for science education is creating self-directed, interesting content that considers user level and aptitude. The present paper will examine the development of interactive edutainment content, which meets the education goals of elementary and middle school curriculums. Among various scientific experiments found in both elementary and middle school curriculums, a physics experiment dealing with the law of levers was chosen for investigation. Through this prototype application that meets the standards of current elementary and middle school curriculums, new possibilities of scientific experiments may be uncovered for the smart education age.
참고 자료
없음
"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
더보기 (5/10)