• 파일시티 이벤트
  • LF몰 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

팝아트를 중심으로 본 복제의 미학

(주)코리아스칼라
최초 등록일
2016.04.02
최종 저작일
2014.06
29페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 6,900원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국미술연구소 수록지정보 : 美術史論壇 / 38권
저자명 : 오진경

영어 초록

If the most prominent features of a work of art happen to be elements of machine-based mass production, i.e., standardization, repetition and replication, this is likely because, in whatever respect,the work reflects an aestheticrelated to the culture of mechanization. This paper examines the works of Futurists, Purists, Dadaists and of Fernand Léger, in order to explore the meaning of the replication in Pop within the larger context of art history. In the early twentieth century, artists thought of replicationas either a weapon against the arrogance and parochilaism of previous generations, or a strategy to transcend the traditional notion of art as bound by a hierarchy and broaden the definition of man-made beauty. As part of a trend that had continued since the mid-nineteenth century, replication implicated the social significance of a new aesthetic not removed from daily life. This aesthetic of replication was succeeded bythe following generation of art movements including Neo-Dada, Pop and Nouveau Réalisme, and especially by artists in the United States. Raised in a culture of consumerism repsresented by an excess of mass-produced goods, photographs, advertisements and ready-to-eat foods, American artists were emboldened by the confidence that theirs could be the generation that establishes Pop as the most American form of art, and thus actively introduced increasingly commercial and replicated materials in their works. As did their previous generation in the 1910s, American Pop artists strived to express in detail the reality of a consumerist society where everything is reproduced and consumed, using replication as a means to challenge formalist modernism, which had pursued “art for art’s sake.” In this respect, they succeeded the perspective of Realists, who believed art should bear testimony to the spirit of the times. And while their blatent ordinariness make the works appear extremely apathetic and mechanical, ironically, it also allows the art to speak to the viewer in a more serious, piercing voice. Through the act of replication, without which the structure of consumerist societies cannot be explained, Pop art provided an opportunity to once again reflect upon the world we live in, raising the oldest, most fundamental question about art and aesthetics, “What does it mean to create art?”

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

코리아스칼라는 정직과 신뢰를 기반으로 학술단체 발전에 도움을 드리고자 하는 기업입니다. 본 사는 본 사가 자체 개발한 솔루션을 통하여 보다 효율적인 업무 관리 뿐만 아니라, 학술지의 데이터베이스화, ARCHIVE를 돕습니다. 본 사의 One Stop Service를 통해 국제적인 학술단체로 함께 도약 할 수 있다고 믿습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)코리아스칼라와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

찾던 자료가 아닌가요?아래 자료들 중 찾던 자료가 있는지 확인해보세요

  • 한글파일 [예술일반] 팝아트에 나타난 시뮬라크르 현상연구 73페이지
    아트의 특징인 개성과 비 개성으로 집약되고 이미지의 대중화, 형상의 복제 ... 팝아트가 다루는 이미지의 특성을 보면 그 사회의 모든 대중이 공유하는 범속한 ... 그것은 오히려 복제처럼 보이도록 하는 일련의 조작을 통해 복제이미지가 절대적인
최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
팝아트를 중심으로 본 복제의 미학
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업