Fabrication of Full-body 3D Scanning System - Case Study of Low-cost Fabrication using Raspberry Pi
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- 최초 등록일
- 2023.04.24
- 최종 저작일
- 2022.09
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서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 35권 / 3호
ㆍ저자명 : Cheung Woon JHO
목차
ABSTRACT
1. Introduction
2. Body
2.1 Hardware systems and software
2.2 The operation of the body scanner
2.3 Pros and cons of the system
2.4 Results of 3D data extraction
3. Conclusion
Reference
국문초록
결론 및 향후 연구
한국어 초록
카메라 어레이와 사진측량(photogrammetry)을 이용한 3차원 스캐닝 기술은 인체 전신을 게임이나 시각효과 (VFX), 가상인간 등의 다양한 컴퓨터 그래픽스 응용 분야에 활용되고 있다. 특히 최근에는 메타버스 분야에 대한 구축이 활발해 지고 있는 추세여서 실제 인물에 대한 전신 스캔을 보다 저렴하게 수행할 수 있는 시 스템에 대한 요구가 증가하고 있다. 본 연구에서는 고가의 DSLR 카메라를 이용한 시스템보다 1/10정도의 가격으로 구축할 수 있는 시스템을 제작하는 사례를 제시하고자 한다. 인체 전신에 대해 동시촬영의 오차가 적은 시스템을 구축하는데 중점을 두었다. 최근의 컴퓨터 그래픽스 기술은 보다 사실적인 캐릭터를 보다 효 율적으로 생성하고 사용할 수 있는 방법으로 발전하고 있다. 따라서 본 시스템은 최근 다양한 연구와 개발 이 이루어지고 있는 메타버스의 캐릭터 구축이나 게임의 캐릭터의 모델링에 활용할 수 있는 장비로 활용될 수 있을 것으로 기대하며, 이러한 시스템을 좀 더 저비용으로 구축하고자 하는 연구자들이나 개발자들에게 도움이 될 수 있을 것으로 본다. 또한 최신의 실시간 렌더링 시스템의 추세와 삼각측량 관련 연구와 기술의 발전에도 기여할 수 있을 것으로 보인다.
영어 초록
3D scanning technology using a camera array and photogrammetry is being used in various computer graphics applications such as games, visual effects (VFX), and virtual humans. In particular, recently, as the construction of the metaverse field is becoming more active, the demand for a system that can perform full-body scans of real people at a lower cost is increasing. In this study, we would like to present a case of manufacturing a system that can be built at a price that is 1/10 of that of a system using an expensive DSLR camera. We focused on building a system with less error in simultaneous imaging of the human body. Recent computer graphics technology is developing as a way to create and use more realistic characters more efficiently. Therefore, it is expected that this system can be used as equipment that can be used for character building in the metaverse, where various studies and developments are taking place, or for character modeling in games. I think it can be helpful for developers. It is also expected to contribute to the trend of the latest real-time rendering systems and the development of photogrammetry-related research and technologies.
참고 자료
없음
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