프레임워크 기반 모바일게임의 HTML5 변환 기법에 대한 연구
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2014.03
- 9페이지/ 어도비 PDF
- 가격 4,000원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 27권 / 1호
ㆍ저자명 : 이승훈
목차
ABSTRACT
1. 서론
2. 관련연구
2.1 역공학
2.2 웹 플랫폼 기반 게임 개발
2.3 모바일게임 서비스 플랫폼
2.4 HTML5 게임 개발 요소
3. 프레임워크 기반 모바일게임
3.1 XNA 프레임워크 라이브러리
3.2 XNA Framework Game Loop
3.3 XNA Game Studio 템플릿
4. HTML5 변환 과정 사례 분석
4.1 변환 게임 소개
4.2 처리 흐름
4.3 리소스 처리
4.4 이미지처리
4.5 입력처리
4.6 오디오처리
4.7 기타 지원 라이브러리
5. 결론
감사의 글
참고문헌
영어 초록
When developing games run in different web browsers, people have connected outer Plug-in with games. With the appearance of HTML5, now it becomes more convenient to develop games using HTML5 and Javascript as Multimedia like audio, video, SVG and 2D/ 3D graphic operation using Canvas are possible. However, it’s not easy to directly convert mobile games from iOS, Android, Window mobile environment to HTML 5. This paper proposes we’d like to suggest the method which could convert games made from XNA, window mobile game developing environment to cross-platform games working in the web browser based on HTML5.
참고 자료
없음
"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
더보기 (5/10)