• 파일시티 이벤트
  • LF몰 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

건축분야에서의 스토리텔링 기법 활용방안 연구

(주)학지사
최초 등록일
2015.03.24
최종 저작일
2007.01
8페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 3,000원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국주거학회 수록지정보 : 한국주거학회논문집 / 18권 / 1호
저자명 : 윤기병

목차

I. 서 론
II. 스토리텔링 기법의 발전과 사용
III. 스토리텔링을 통한 설계
IV. 스토리텔링과 건축비평
V. 지식의 축적
VI. 결 론
참고문헌

한국어 초록

Storytelling approach is the way to formulate and solve problems using stories. Story is a means to understandand react everyday life that can be regarded as multi-dimensional problems. The approach becomes popular invarious fields in conjunction with digital technology. In particular, it is used to solve problems in relation to wholecontext. In design, storytelling approach is used to clarify design constraints. It can be used to clarify andcommunicate thoughts for design artifacts, and to understand how the artifacts might be used in particularcircumstances. In particular, the approach is useful to use under uncertain circumstances. In architecture, storytellingapproach can be used in the area of design generation, design critique and capturing design knowledge. In designgeneration, it can be used to describe and formulate design experiences rather than simple designing artifacts. Theapproach formalizes design based on stories of user experiences. Digital technology such as virtual reality can beused to experience designed spaces for design modifications. In design critique area, it can be used to fill uncertainfacts for historical buildings as well as different from present status. Such stories can be used to build digitalmodeling and used to open criticism. Stories can be used to formalize knowledge in architectural domain as a formof implicit knowledge for certain projects. In architecture, it often is required to design types of environment neverexperienced before as well as to accomodate fast changing technologies. Storytelling methodology can be used as amethod to cope with uncertainty and complexity in design requirements along with accumulating design knowledge.Keywords : storytelling, digital design, architectural knowledge주 요 어 : 스토리텔링, 디지털 디자인, 건축지식

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

마음과 세상을 연결하는 학문의 전당을 꿈꾸며 학지사는 단순히 책을 출판하는 곳이 아니라 인간의 마음을 아름답고 풍요롭게 하는 종합적인 학문 서비스를 위해 노력하고 있습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)학지사와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
건축분야에서의 스토리텔링 기법 활용방안 연구
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업