입력키와 오브젝트 스테이트 정보를 이용한 게임동영상 재생 방법
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2023.04.05
- 최종 저작일
- 2016.12
- 8페이지/ 어도비 PDF
- 가격 4,000원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국컴퓨터게임학회
ㆍ수록지정보 : 한국컴퓨터게임학회 논문지 / 29권 / 4호
ㆍ저자명 : 이승원, 이상준
목차
ABSTRACT
1. 서론
2. 동영상 제작 방식
3. 입력키와 오브젝트정보를 이용한 재생동영상 제작 방식
4. 구현 및 평가
5. 결론
참고문헌
영어 초록
In this paper, we propose a method for replaying game streaming video using informations of input-key and object states. Up to the present, the played game contents have been just recorded and replayed for game streaming video recording function provided by the game company, this required a large volume of storage device. By the proposed method, it is more efficient for sharing the game informations between the users and game companies, and between the users and other users because it need much less storage device than the present method. And also the game user can handle the additional game informations.
참고 자료
없음
"한국컴퓨터게임학회 논문지"의 다른 논문
더보기 (5/10)