• LF몰 이벤트
  • 파일시티 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

The Reinscription of Home, Gender and Nationalism in Anne Devlin’s Ourselves Alone

(주)코리아스칼라
최초 등록일
2016.04.02
최종 저작일
2005.12
20페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 5,500원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국예이츠학회 수록지정보 : The Yeats Journal of Korea / 26권
저자명 : Moon, Hyeweon

영어 초록

As a contemporary Northern Irish, Anne Devlin questions the traumatic experience and memory in personal and national histories of Northern Ireland. The Troubles-ridden landscape of Northern Ireland turns into a dramatic site in which Anne Devlin’s heroines negotiate their quests for voice and visibility. In her first play, Ourselves Alone (1985), Devlin foregrounds the experiences of women who are excluded from the public and secluded within their domestic realm. Three young women, Frieda, Josie and Donna, struggle against the isolation and the violence that permeate their daily lives. What is common to these three women is that their lives are constructed, controlled, and represented by the men around them. Their personal identities are constantly wiped out by the communal identities. Whether they are career women, political activists, or housewives, there is always a boundary that limits their sphere of action. Furthermore, the idea of home becomes a metaphor for their nation. Far from being a domestic haven, their homes are constantly disrupted by external violence in war-torn Belfast and their homes turn into an experimental site where men’s national ideology is tried and approved. Here, the male patriarch or father figure comes armed with a specific political and national stance and the home becomes a microcosm of the nation. Women are expected to live up to a national ideal in which their primary function is to reproduce the members of the collectives while their home is under constant patriarchal surveillance. This essay focuses on questions of home, gender and nation and asks how the seemingly most private sphere of home has come to be intersected with the public sphere of the nation and, also, how women’s roles are imagined and perpetuated within the frame of national ideology.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

코리아스칼라는 정직과 신뢰를 기반으로 학술단체 발전에 도움을 드리고자 하는 기업입니다. 본 사는 본 사가 자체 개발한 솔루션을 통하여 보다 효율적인 업무 관리 뿐만 아니라, 학술지의 데이터베이스화, ARCHIVE를 돕습니다. 본 사의 One Stop Service를 통해 국제적인 학술단체로 함께 도약 할 수 있다고 믿습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)코리아스칼라와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
The Reinscription of Home, Gender and Nationalism in Anne Devlin’s Ourselves Alone
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업