• LF몰 이벤트
  • 파일시티 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

서기전 5~4세기 그리스 극장건축의 전개와 비극의 수용

(주)학지사
최초 등록일
2015.03.25
최종 저작일
2009.07
25페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 5,400원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 동아시아문화학회 수록지정보 : 동아시아문화와예술
저자명 : 정유경

목차

I. 서론
II. 드라마의 형성과 전개
III. 극장의 구성
IV.결론
참고문헌

한국어 초록

The ancient Greek theater had developed in a way that the
complex and collective experiences of building, staging and
viewing interplay and evolve. The changes in three basic elements
of the theater, skene, orchestra and theatron corresponded to the
one in the drama itself as well as to the improvement in the sound
and the view. As the most influential form of the popular culture at
that time, the tragedy did not simply develop its form and manner,
but also transformed its way of appealing to the audience.
From Aeschylus to Sophocles, to Euripides, the tragedy had
become more and more visually emphasized, forming a separated
stage from the audience. The orchestra assumed the form of
circle, the theatron, correspondingly, the fan-shape, and the skene
became a solid structure defining the stage. The audiences in
the theatron assigned in a certain sector and row after their tribe
and the class, where they were disciplined and infused with the
civil ideal and moral through the hero-narrative. That was what
supported and leaded the major society of the ancient Greece.

영어 초록

The ancient Greek theater had developed in a way that thecomplex and collective experiences of building, staging andviewing interplay and evolve. The changes in three basic elementsof the theater, skene, orchestra and theatron corresponded to theone in the drama itself as well as to the improvement in the soundand the view. As the most influential form of the popular culture atthat time, the tragedy did not simply develop its form and manner,but also transformed its way of appealing to the audience.From Aeschylus to Sophocles, to Euripides, the tragedy hadbecome more and more visually emphasized, forming a separatedstage from the audience. The orchestra assumed the form ofcircle, the theatron, correspondingly, the fan-shape, and the skenebecame a solid structure defining the stage. The audiences inthe theatron assigned in a certain sector and row after their tribeand the class, where they were disciplined and infused with thecivil ideal and moral through the hero-narrative. That was whatsupported and leaded the major society of the ancient Greece.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

마음과 세상을 연결하는 학문의 전당을 꿈꾸며 학지사는 단순히 책을 출판하는 곳이 아니라 인간의 마음을 아름답고 풍요롭게 하는 종합적인 학문 서비스를 위해 노력하고 있습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)학지사와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
서기전 5~4세기 그리스 극장건축의 전개와 비극의 수용
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업