뉴욕의 혼종 가족들-다이애나 손의 『멈춰 키스』와 『위성들』에 나타난 탈 인종 정치성

최초 등록일
2020.07.16
최종 저작일
2014.12
18페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 5,200원 할인쿠폰받기
판매자(주)학술교육원
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국중앙영어영문학회 수록지정보 : 영어영문학연구 / 56권 / 4호 / 521 ~ 538 페이지
저자명 : 정미경

영어 초록

In this study, I will examine the racial representation in Diana Son’s plays, Stop Kiss and Satellite. Stop Kiss has been considered as a so called post-racial drama by both mainstream theatre and Asian American theatre, as it seems to lack the typical racial agenda. This study’s first aim is to show that the post-racial representation of Stop Kiss still has the political effects. And that Satellites undermines the myth of the post-racial era with lots of racial issues—interracial marriage, inter-racial discrimination, intra-racial tension. Secondly, I will delve into the politics of Diana son’s representation of interracial couples in both plays. In Stop Kiss, there is an interracial lesbian couple, a Korean American woman and a Caucasian woman. Satellites also has an interracial family, a Korean American wife, Afro-American husband and their mixed baby. I will show that these interracial couples break away from the stereotypical interracial couple’s image; an Asian woman and a Caucasian man couple. And that these interracial couples can be read as a metaphor for the change and the future of racial identity in America.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

학술논문 검색서비스를 제공하는 전문 판매자입니다.

본 학술논문은 (주)학술교육원과 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.

우수 콘텐츠 서비스 품질인증 획득
최근 본 자료더보기
뉴욕의 혼종 가족들-다이애나 손의 『멈춰 키스』와 『위성들』에 나타난 탈 인종 정치성