Musicians as Structural Principles in Yeats’s “Dance” Play The Dreaming of The Bones
(주)코리아스칼라
- 최초 등록일
- 2016.04.02
- 최종 저작일
- 2012.06
- 13페이지/ 어도비 PDF
- 가격 4,500원
* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.
서지정보
ㆍ발행기관 : 한국예이츠학회
ㆍ수록지정보 : The Yeats Journal of Korea / 39권
ㆍ저자명 : Beau La Rhee
목차
Abstract
국문초록
Notes
Works cited
한국어 초록
예이츠의 『꿈꾸는 백골들』(1917)은 그가 일생동안 쓴 두 편의 정치 희곡 중 하나이다−다른 하나는 『캐스린 니 훌리훈』(1902)이다. 이것은 또한 3편의 다른 댄스 희곡들 중의 하나로, 일본의 노 드라마의 영감으로 그가 새로 고안한 연극의 형식이다. 플롯은 간단하다. 저 세상의 두 연인들은 700전 조국을 배반한 죄로 서로에게 키스할 수 없다. 그래서 여기서 젊은이에 의한 자신들의 죄의 정화를 갈망하지만, 그는 그렇게 할 수 없다. 그들은 이제 다시 연옥으로 돌아간다. 젊은이는 도피 중일 것이고, 그들은 밤하늘로 돌아간다. 본 논문은 이 극의 구조적 힘, 특히 3명의 악사들이 이 연극에서 무슨 역할을 하는지 분석한다.
영어 초록
The Dreaming of The Bones (1917) is one of the two political plays Yeats had written in his life−the other being Cathleen ni Houlihan (1902). It is also a new poetic drama, along with three other dance dramas, the form of which Yeats newly invented, inspired by Japanese Noh drama. The plot is simple: the spirits of two lovers cannot kiss each other because of their transgression of betrayal to their country 700 years ago; they wish to be purged of their sins by a young man. He joined the Easter Rising and is now on the run. Mesmerized by their story, he almost gives in to forgive them, but does not. The lovers will be trapped in purgatory forever. This essay discusses the dynamics of the play, in particular, the roles the Three Musicians play in the drama.
참고 자료
없음
"The Yeats Journal of Korea"의 다른 논문
더보기 (5/10)