• 파일시티 이벤트
  • LF몰 이벤트
  • 캠퍼스북
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

애니메이션의 색채 스토리텔링

(주)학지사
최초 등록일
2015.03.24
최종 저작일
2006.01
19페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 4,800원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 디지털스토리텔링학회 수록지정보 : 디지털스토리텔링연구 / 1권 / 1호
저자명 : 박승호, 이윤화, 임소영, 박나영, 방주연, 염소진

목차

1. 들어가는 말
2. 이론 연구
3. 연구대상 및 연구방법
4. 와 의 색채 스토리텔링
5. 맺음말
참고문헌

한국어 초록

An animation is a visual media that conveys a narrative through drawn, framed, filmed and screened images. A frame as a basic unit of animation production is the composition of images such as characters and background, which shapes and colors are selected and created to communicate a story with the audience by a animation producer. Focusing on the color of film animation, this study aims to show how the color relate and contribute to transmit the narrative of animations.
Starting from the theory about three attributes of color(hue, brightness, saturation) and visual perception, this paper show how those properties are used partially to express the narrative of two commercial animations, <Porco Rossa> and <Sinbad: Legend Of The Seven Seas>, and also how they contribute to the entire dramatic structure ultimately. It examined the sample images of animations and plotted the variation of hue, brightness, saturation according to the narrative, 12 stages of 'the hero's journey' which was originated by Campbell's "the monomyth" and modified by Vogler.

영어 초록

An animation is a visual media that conveys a narrative through drawn, framed, filmed and screened images. A frame as a basic unit of animation production is the composition of images such as characters and background, which shapes and colors are selected and created to communicate a story with the audience by a animation producer. Focusing on the color of film animation, this study aims to show how the color relate and contribute to transmit the narrative of animations. Starting from the theory about three attributes of color(hue, brightness, saturation) and visual perception, this paper show how those properties are used partially to express the narrative of two commercial animations, <Porco Rossa> and <Sinbad: Legend Of The Seven Seas>, and also how they contribute to the entire dramatic structure ultimately. It examined the sample images of animations and plotted the variation of hue, brightness, saturation according to the narrative, 12 stages of 'the hero's journey' which was originated by Campbell's "the monomyth" and modified by Vogler.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

마음과 세상을 연결하는 학문의 전당을 꿈꾸며 학지사는 단순히 책을 출판하는 곳이 아니라 인간의 마음을 아름답고 풍요롭게 하는 종합적인 학문 서비스를 위해 노력하고 있습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)학지사와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우

이런 노하우도 있어요!더보기

찾던 자료가 아닌가요?아래 자료들 중 찾던 자료가 있는지 확인해보세요

최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
애니메이션의 색채 스토리텔링
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업