• 캠퍼스북
  • 파일시티 이벤트
  • LF몰 이벤트
  • 서울좀비 이벤트
  • 탑툰 이벤트
  • 닥터피엘 이벤트
  • 아이템베이 이벤트
  • 아이템매니아 이벤트

Jose Saramago와 W. B. Yeats의 소설 연구: The Year of The Death of Ricardo Reis와 The Secret Rose and Other Stories를 중심으로

(주)코리아스칼라
최초 등록일
2016.04.02
최종 저작일
1998.09
26페이지/파일확장자 어도비 PDF
가격 6,400원 할인쿠폰받기
다운로드
장바구니

* 본 문서는 배포용으로 복사 및 편집이 불가합니다.

서지정보

발행기관 : 한국예이츠학회 수록지정보 : The Yeats Journal of Korea / 11권
저자명 : 김석현

영어 초록

I have just read two of the greatest writers of the 20th century, W. B. Yeats and Jose Saramago. As there is almost no source of Saramago for reference or for study, the only and best way to study them was to read him closely. As a matter of fact, it seems to me the best to measure up the depth and width of Saramago as novelist by going deep into his novel, The Year of the Death of Ricardo Reis. The workmanship of Saramago, as in the case of Yeats, is extremely delicate and precise. Every image, every syllable of every word, each counts while in the process of the story as well as toward the end of the story. Saramago casts away the quotation marks when he has a dialog; as a result, when reading a dialog, you can’t tell who is who. But no problem arises, for once you read it, you enjoy being forced to go along the dialog, understanding and appreciating every syllable of the words in the sentences, as if you are part of the dialog. This is one secret attraction to Saramago. That is, he is a great, inventive stylist. Another characteristic is that Saramago makes no distinction between the visible and the invisible world. Just as Yeats did, before him, Saramago treats the invisible as if it is alive and lives with you. Compared with Saramago, Yeats is read through one of his best stories, “The Crucifixion of the Outcast.” Yet, as Yeats had been studied for quite a long time, both in English-speaking world and in other countries, like Korea, I could have more than enough materials with me. So, I decided to use his Letters exclusively. As in other stories of The Secret Rose, Yeats’s use of punctuation is traditional, as in his poetry; yet, if you look closer, you will see Yeats is different from other traditional writers. He has gone much farther than his contemporaries. Yeats as novelist should be reevaluated. His workmanship as short storyteller compares well with his French counterparts. Yeats could be a great novelist, if he had worked on it further, as Robert Bridges had once advised him to do. But as he is, Yeats as novelist should be thought of highly, as the finest novelists of the 20th century, like Saramago (who might have been influenced by Yeats’s stories) must been inspired by the fire Yeats has just bought from heaven.

참고 자료

없음

자료문의

제휴사는 별도로 자료문의를 받지 않고 있습니다.

판매자 정보

코리아스칼라는 정직과 신뢰를 기반으로 학술단체 발전에 도움을 드리고자 하는 기업입니다. 본 사는 본 사가 자체 개발한 솔루션을 통하여 보다 효율적인 업무 관리 뿐만 아니라, 학술지의 데이터베이스화, ARCHIVE를 돕습니다. 본 사의 One Stop Service를 통해 국제적인 학술단체로 함께 도약 할 수 있다고 믿습니다.

주의사항

저작권 본 학술논문은 (주)코리아스칼라와 각 학회간에 저작권계약이 체결된 것으로 AgentSoft가 제공 하고 있습니다.
본 저작물을 불법적으로 이용시는 법적인 제재가 가해질 수 있습니다.
환불정책

해피캠퍼스는 구매자와 판매자 모두가 만족하는 서비스가 되도록 노력하고 있으며, 아래의 4가지 자료환불 조건을 꼭 확인해주시기 바랍니다.

파일오류 중복자료 저작권 없음 설명과 실제 내용 불일치
파일의 다운로드가 제대로 되지 않거나 파일형식에 맞는 프로그램으로 정상 작동하지 않는 경우 다른 자료와 70% 이상 내용이 일치하는 경우 (중복임을 확인할 수 있는 근거 필요함) 인터넷의 다른 사이트, 연구기관, 학교, 서적 등의 자료를 도용한 경우 자료의 설명과 실제 자료의 내용이 일치하지 않는 경우
최근 본 자료더보기
탑툰 이벤트
Jose Saramago와 W. B. Yeats의 소설 연구: The Year of The Death of Ricardo Reis와 The Secret Rose and Other Stories를 중심으로
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업
  • 레이어 팝업